Kundeportaler
Gjør dine kunder selvhjulpne med en egen selvbetjeningsløsning!
Gjør dine kunder selvhjulpne med en egen selvbetjeningsløsning!
Kundeportaler finner du ofte under «Min side» eller «Logg inn», og en brukervennlig selvbetjeningsløsning er en viktig brikke i enhver effektivisering- og forenklingsprosess. Men hva er en god kundeportal? Vi mener at den må oppfylle disse kravene:
Det er viktig at så mye makt som mulig legges i brukeren hender, slik at brukeren også kan oppdatere og endre (og kansellere) bestilte tjenester!
Her er det ikke alle som har fokus, og ender opp med mye unødvendig support på trivielle oppdateringer.
Det er mye penger å spare i å la kundene utføre oppgavene selv og effektivisere prosesser mellom kunde og leverandør.
På samme måte som i vårt blogginnlegg «Hvor mye koster det å lage en app?» er det ikke noe fasitsvar på spørsmål om kostnad for en kundeportal eller selvbetjeningsløsning. Det vil i stor grad avhenge av hvor mange integrasjoner som må gjøre med andre IT-systemer, eksempelvis regnskapssystem eller spesialtilpassede produksjon-/backendløsninger.
Vi i Empatix gode på å finne de beste løsningene, og lager raskt og rimelig gode og robuste integrasjoner og kundeportaler. Det viktigste prisaspektet er hvor mye du sparer på effektiviseringen i etterkant – men vi setter vår stolthet i å være effektive og konkurransedyktige også i utviklingen av kundeportalen.
Empatix har lang erfaring med utvikling av kundeportaler (såkalte minside-løsninger) med integrasjoner mot eksisterende backendsystemer eller utvikling av helt nye backendsystemer.
Vi er eksperter på integrasjoner og vi står bak integrasjoner mellom mange sentrale webløsninger og applikasjoner i dag. Våre integrasjoner sørger for at Trafikanten og Jernbaneverket kan levere sanntidsinformasjon til sine reisende, og vi gir kundene til Komplett.no riktige utleveringssteder for deres (harde) pakker.
Les mer om kundeportalene vi har laget for PostNord:
Vi har erfaring med å bygge stabile og robuste integrasjoner for driftkritiske løsninger for aktører som PostNord og Dsb.
De fleste kundeportaler krever en form for integrasjon med et underliggende system. Empatix har lang erfaring med å integrere mot alle slags system, format og databaser. Her er noen – men slett ikke alle!